31 Ocak 2013 Perşembe

Doğum Çantasında Neler Olmalı?


Artık gebeliğimin 33. haftasındayım ve yavaş yavaş hazırlıklarımı yapıyorum.Bebek alışverişimiz neredeyse bitti.Uras'ı çok renkli giydirmemin faydasını şu anda görüyorum ki kızkardeşi de bu kıyafetlerden yararlanacak.Yine de pembe kıyafetler alıyoruz tabii ki :) Özellikle teyzeler ve anneanneyi bu konuda durdurmak mümkün değil, tam gaz alışveriş yapıyorlar.

Bebeğin kıyafetleri yıkandı, ütülendi.Sıra geldi doğum çantamıza, hangi kıyafetleri koysam diye o kadar kararsızım ki bu konuda da yardım isteyip teyzeleri yengeleri eve toplayacağım.
Uras'ın doğumundan tecrübeliyim aslında, neler lazım olabilir biliyorum.Ev-hastane arası 10 dk. mesafede ama herşey elimin altında olsun istiyorum.
Kendim için ayrı, bebek için ayrı çanta hazırlıyorum.Sezaryen olacağı için ben ameliyathanedeyken aileme kolaylık olur.Hatta bebeğin takımlarını ayrı ayrı poşetleyip çantaya öyle koyacağım.

Benim çantamda neler var;

1 Gecelik+sabahlık
2 Pijama takımı (önden düğmeli)
İç çamaşırı 3 takım
Kalın çorap 2 adet
Hijyenik ped
Emzirme sütyeni
Göğüs pedi
Lohusa tacı (bebekle takım)
Üşüme ihtimalime karşı şal
El havlusu
Saç maşası (3 gün kalabilirim bakımlı olmalıyım :)
Makyaj malzemelerim :) ve temizleme pamuğu
Deodorant, roll-on
Terlik
Toka

Bebeğin çantası;

1 Penye ve 1 kalın olmak üzere 2 adet battaniye
Alt açma minderi
3 adet zıbın
3 adet çoraplı pijamalardan
3 takım giysi, tulum da olabilir bunlar
3'er adet çorap, eldiven, bere
Yenidoğan bebek bezi 10 adet koydum
Yenidoğan ıslak mendil yada ıslak pamuklar satılıyor onlardan alabilirim.
Emzik ve kutusu
Ağız silmek için bez (5 adet koydum)


Hastaneye ziyarete gelecekler için şeker ağacı ve şeker+çikolata siparişlerimi verdim. Bu konuyla ilgili bir çok site inceledim, facebook sayfalarına tek tek baktım.Karar vermek gerçekten zordu, sonunda İdemom Design tasarımlarından bir tane beğendim ve hemen sipariş verdim.Bekledikçe fikrim değişebilirdi :)

Baby shower yapmayı da planlıyorum, hatta bununla ilgili de bir çok ürün beğenip Neşeli Kurdele sitesinin sahibesiyle görüşmelerimiz oldu sonunda ortak karar verdik ürün görselleriyle ilgili ancak 2 gündür kendisine ulaşamıyorum.O da hamileydi doğum yapmış olabilir ve benim siparişlerim gelmeyebilir :( Bekliyorum bakalım...

Evde pek değişiklik yapmadık şimdilik, beşiğimiz Uras pek kullanmadığından dolayı sağlam, temiz duruyor.Bir nevresim takımı almam gerekiyor, çünkü evdeki takım oldukça erkeksi :)





2 yorum: