15 Ocak 2012 Pazar

Mastit: Emziren Annelerin Kabusu



Mastit nedir: Meme dokusunda oluşan enfeksiyondur.Sıklıkla emziren kişilerde görülür.

Nedenleri: Bebeği yetersiz emzirmek yada meme ucu çatlaklarından bakteri girmesiyle oluşur.

Benim başıma 4. ayımızda geldi, sol taraftan emzirmek daha kolay geliyordu bana 1-2 gün sürekli sol göğsümle emzirdim.Sağ tarafta süt birikmesiyle kanallar tıkanmış. Müthiş bir sertlik ve acı hissediyordum, ayrıca ateşim yükseliyordu ...Hemen doktora gittik ve mastit olduğunu öğrendik, uygun bir antibiyotikle tedaviye başladık.Bu süreçte sık sık enfeksiyonlu göğsümden de emzirebileceğimi söyledi doktor, süt enfekte olmazmış.Açıkçası benim içime sinmedi pompayla sağdım ve döktüm enfeksiyon geçene kadar...

Mastit oluşumunu önlemek için neler yapılmalı:

  • Her emzirme sonrasında göğsününüzü mutlaka ılık su ile temizleyin.
  • Bebeği sık sık her iki göğsünüzle de emzirin.
  • Göğsünüzü sıkmayacak rahat iç çamaşırı kullanın.
  • Göğüs ucu çatlakları mutlaka önlenmeli, bunun için doktorunuza danışarak uygun kremi kullanın.
  • Stres süt birikmesine neden olur, bu yüzden stresten uzaklaşmalısınız.
  • Bol bol dinlenin, yeterli uyku ve beslenme de önemli faktörlerdir.

Mastit Belirtileri:

  • Göğüste hassasiyet ve ağrı
  • Ateş yükselmesi
  • Göğüste kitle oluşması
  • Yorgunluk, halsizlik

Eğer göğsünüzde anormal bir durum hissederseniz mutlaka doktorunuza başvurun, ben 2. gün gitmiştim eğer gecikseydik apse cerrahi işlemle boşaltılabilirmiş.5 günlük antibiyotik tedavisi ve sütümü sağarak hemen iyileştim.Şimdi dikkatle her defasında iki taraftan da emziriyorum ve enfeksiyon tekrarlamadı...

Mastit her 20 kadından birinde ve genellikle emziren yada sütten yeni kesen annelerde oluşuyormuş. Şu an bebiş emiyor sıkıntı yok kestiğim dönemde tekrar yaşamam umarım...




Hırka: Kanz





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder