4 Mayıs 2012 Cuma

RSV Virüsü







Uzun bir aradan sonra merhaba...Bu dönemde Uras'ta bende 2 kez hasta olduk hastalıklardan sonra kısa bir tatil yaptık.Bu yüzden blogu ihmal ettim.Şimdi fırsat buldukça yazacağım...

Uras 2 aylıkken RSV virüsü kapmıştı maalesef yakın temas ve öpülmekten! Bu virüs her mevsim geçişinde bizimle :(  Nisan ve Ekim aylarında tekrarlıyor.Belirtileri öksürük, hırıltı, ateş, nefes darlığı...Uras özellikle geceleri öksürüklere boğuluyor, nefes darlığından dolayı morarıyor.Bende gece gündüz uyumadan başında bekliyorum.

Tedavi için daha küçükken uzun süre hastanede yatıyorduk şimdi büyüdükçe bu süre de kısalıyor.Eve ventolin ve soğuk buhar makinesi aldık evde kendim tedavi ediyorum.Bu süreçte burnunu temiz tutmak önemli, tıkanmamalı...2 ayrı şurup ve ilaçlı buharımızı 4 saatte bir vererek 1 hafta-10 gün kadar sürede iyileşiyor.

Yeni annelere tavsiyem; bebeğinizi öptürmeyin, yeni doğan bebekler çok hassas olup mikroplara karşı savunmasız...Öpen kişi hasta olmasa bile ağzında milyonlarca bakteri barındırıyordur ve bir çok hastalık ağız yoluyla bulaşır.
Maalesef hala buna dikkat etmeyen insan çok, bir bebeği sevmek için öpücüklere boğan insanları hiç anlamıyorum, anlamayacağım!
Birileri öpüp mikrop bulaştırır ve hem bebek hem anne yıllarca bu hastalıkla uğraşıp durur.

Şimdi kaç yıl daha süreceğini bilmediğimiz ama her geçen yıl azalacağı söylenen bir hastalığımız var.Hastalığımız diyorum çünkü Uras her RSV geçirdiğinde çevresindeki herkese bulaştırıyor.Yetişkinlerde daha hafif geçiyor.

Uras doğduğundan beri ki zaten var olan titizlik hastalığım tavan yapmış durumda ancak herkes aynı özeni gösterseydi sanırım bu hastalığa yakalanmazdı.Mesela; oyuncaklarını her gün ama her gün yıkıyorum.Yerler günde 2-3 kez siliniyor.Uras'a dokunmadan önce mutlaka elimi yıkıyorum.Onun yemek yediği tabak çatal önce makinede yıkanıyor sonra kaynatılmış sıcak suda bekletiliyor vb..vb..Babası da benim kadar hassas olmasa da dikkat ediyor.Fakat dışarıdan birileri gelip elini yıkamadan dışarının tüm mikrobuyla Uras'a dokunuyor.Bir süre kimseyle görüşmemeyi düşündüm ama olmuyor asosyal bir çocuk yetiştirmek istemiyorum...

Önemli unsurlardan biri de bebeğimi kalabalık ortamlara götürmemek, alışveriş merkezleri, kreş, eğlence merkezi gibi alanlardan özellikle Nisan ve Ekim aylarında uzak tutmak gerekiyor.

Sürekli çevremdekilere talimat yağdıran antipatik biri haline geldim ama bebeğim hastayken sadece o ve ben acı çekiyoruz.Korumak zorundayım...Uras'ın bulunduğu mekanda sigara içilmemesi ve hijyen çok önemli...Benim için de çevremde bebeğime benim gibi özen gösteren duyarlı insanların olması önemli...





Kot ceket: C&A
Sweatshırt: Wenice
Pantolon: Mavi
Ayakkabı: Adidas

4 yorum:

  1. canım ya çok geçmiş olsun.. senin söylediklerine insanlara anlatmak o kadar zor ki.. hemen AY NE KIYMETLİ ÇOCUĞUN VAR diyorlar.. ben de evet kıymetli diyorum.. boşver istedikleri kadar antipatik bulsunlar seni hiçbirşey çocuklarımızdan daha kıymetli değil.. umarım bu hastalığı en kısa sürede yener bünyesi..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba hastalikbenim kizimda da cikti daha 10 gunluk oldugundan cok korkuyorum suan yogun bakimunitesinde kaliyor 10 gundaha burada kalacagiz nasil oldu bilemiyorum solumlari duzensiz sizinki hastanede kaldimi bu sure zarfinda neler yaptiniz ins. İlesir ve eski sagligina kavusur sonradan kalits bir hastaligi olmazins.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun, umarın kısa zamanda sağlığına kavuşur minik bebeğiniz...Yazımda da belirttiğim gibi maalesef mevsim geçişlerinde tekrarlıyor ve hastanede yatıyor her defasında :(
      Hastanede iyiye gittiği görülüyorsa eve gönderiyor doktorumuz evde devam ediyoruz buhar ve ilaç tedavilerine...Bebek büyüdükçe hastalık süreci azalıyor.

      Sil
  3. Merhaba bu konuyla ilgili sizinle konusmak istiyorum, nasil ulasabilirim?

    YanıtlaSil