11 Şubat 2012 Cumartesi

Gamze Anne O Seyahate Çıkmamalı...



   Gamze Akbaş...Henüz 2,5 yaşındaki Atakan'ın annesi...Ne yazık ki lösemi ve eğer uygun donör bulunup ilik nakli yapılmazsa 3 ay sonra aramızdan ayrılacak...
  Kendimi onun yerine koyuyorum ya benim başıma gelseydi ne yapardım, oğluma kim benim kadar iyi bakabilirdi? Kim Atakan'a annesi kadar iyi bakabilir, kim her durumda ona sevgi ve şefkat gösterebilir, kimse annesinin yerini doldurmaz...
  Blogunu okudukça ağladım, duygularını o kadar iyi anlıyorum ki...Anne olunca hasta olduğuna değil evladına bakamadığına üzülüyor insan ama Gamze daha da kötüsünü düşünmek zorunda maalesef...
  Gamze ve Atakan bir an olsun aklımdan çıkmıyor, onlara yardım etmeliyim.Benim ilk işim bunu yayınlamak sonrasında kan vermek olacak...
  Şimdi bu güzel bebeğin annesinden ayrılmaması için herkes elinden geleni yapmalı, A rh + kana ve ilik nakli için donöre ihtiyacı var.Yardım etmek isteyenler için aşağıda bilgileri yazdım ki inanıyorum herkes çok duyarlı davranacaktır...

Gamze annenin kaleminden oğluna vedası :(  http://atakan310309.wordpress.com/2012/02/03/seyahate-giden-anne-gibiyim/

1)Trombosit İçin Kan Vermek   Pazartesi günü öncelikli olarak kötü hücrelerin öldürülmesi için kemoterapi tedavisi başlayacak. Tedavi esnasında sürekli A Rh + kan grubundan trombosit ihtiyacı doğacak. Trombositin yararlılık süresi sadece 4 gün olduğu için yanlızca ihtiyaç hasıl olduğu anda vermek önemli. Bu nedenle kan grubu A Rh + olan kardeşlerimiz ihtiyaç anında aranmak üzere isim soy isim ve telefon numaralarını gamzeakbasicin@gmail.com mail adresine bırakabilirler. Bir kez trombosit için kan verenden bir daha üç ay trombosit alınmıyor. Trombositlerinizi Dokuz Eylül Üniversitesi Hematoloji Servisi Onkoloji 1. kat.ta yatan Gamze Akbaş adına vereceksiniz.

2)İlik Donörü Olmak
   İkinci ve en önemli yapılacak şey ise ilik donörü olmak için başvurmak.
İzmir’de oturanlar Ege Üniversitesi Kan Merkezi’ne hafta içi saat 16.00 ya kadar test için kan verebiliyorsunuz. Çalışanlar için Kan merkezi hafta sonu da açık. 12.00-13.00 arası ve 17:00-18:00 arası yemek molası dışındaki bir saatte hafta sonu da kan verebilirsiniz.
Burada bilmeniz gereken nokta: sadece “Gamze Akbaş için donör olabilir miyim” diye baktırmak .
Ama bunun yanında ilik bankasında örneğiniz bulunduğu için başka bir hastanın ihtiyacı olan ilik ile uyumlu çıktığınız takdirde de sizi arayacaklar. Bu noktada ilik hücresi verip vermemek sizin vicdanınıza kalıyor.


Ankara’dan ilik donörü olmak isteyenler: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, İbni Sina Hastanesi, Akrabalık Dışı Kemik İliği ve Kordon Kanı Bankası Tel:(312) 508 24 44.


İstanbul’dan ilik donörü olmak isteyenler: Çapa Tıp Fakültesi İlik ve Doku Nakli Merkezi
Üç büyük şehrin dışındaki illerden ilik donörü olmak isteyenler için ayrıntılı bilgi: http://www.kokhucrebagisla.com/Kay%C4%B1tsonras%C4%B1yap%C4%B1lacaklar.aspx

İlik vermek zannettiğiniz kadar zor bir işlem değil, ameliyat değil. Sizden iğne ile alınan hücreler hastaya naklediliyor. Bir insana hayat vermek için lafı bile olmayan bir işlem!!!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder