10 Temmuz 2013 Çarşamba

Uras Neler Yapıyor?



2 Yaş Sendromunu atlatıp normale döndü :) Şimdilerde konuşmayı iyice öğrenip uzun uzun cümleler kuruyor.İletişim sıkıntısı yok artık herkes ne konuştuğunu anlıyor.Yalnız bu dönem her çocuk aynı mı bilmiyorum ama bizimki 1 saniye dahi susmuyor.Uyumadığı süre sürekli konuşuyor, hamilelik döneminde bu yüzden ağlamışlığım var :) Düşünsenize aynı cümleyi ard arda 10 kez tekrarlayıp hiç susmadan yanınızda konuşan birini, sinirlerim bozuluyordu.Her soruya cevap veriyorum, onu dinliyorum yüzüne bakarak konuşuyorum öğretiyorum.Sürekli onunla ilgileniyorum, bebeğin şimdilik sadece temel ihtiyaçlarını giderebiliyorum. Akşam babası işten geldiğinde Uras'la bir süre dışarı çıkıyorlar o saatlerde Defne'yle oynayabiliyorum.

Yemeğini yiyebiliyor fakat maalesef hamilelik döneminde çok ilgilenemediğimden çevremizdekiler çikolata sakız gibi tatlara fazlaca alıştırdılar. Şu anda Uras yemek seçmeye başladı bu yüzden, çikolata gibi bir lezzeti tattıktan sonra kerevizi yer elmasını yedirmem mümkün mü?
Siz siz olun kontrolü elden bırakıp çocuğunuzu tatlı yiyeceklere alıştırmayın, zararları bir yana sebzeden uzaklaştırıyor.
Ancak geçenlerde zeytinyağlı enginar pişirdim yemeğin yanına kişi sayısına göre, Uras oturup hepsini tek başına yedi ben mutluluktan bulutların üstündeydim.Hemen dondurucuyu enginarla doldurdum, mevsimi geçiyor ama ben stoktan yedireceğim.Bazen böyle şaşırtabiliyor ama genel olarak et seviyor babası gibi :)

Şimdilerde çok hızlı öğreniyor her şeyi, bunu değerlendirip İngilizce derslere başladık evde, akşam babasıyla 1 saat çalışıyorlar. Bir çok kelimeyi öğrendi, 10 a kadar sayabiliyor. Aç/kapa, soğuk/sıcak gibi kavramları da öğretiyoruz. Bu konuda BBC setlerinden yardım aldık. Uzun zamandır da İngilizce çocuk şarkıları dinletiyoruz, videolar izliyor. Bunlarda da renkler, sayılar, hayvan isimleri öğrendi.

Aslında bu yaz yüzme kursuna götürmeyi planlıyordum da bebekle pek mümkün görünmüyor, sanırım seneye kalacak. Suyu çok sevdiğinden kısa zamanda öğreneceğini düşünüyorum.

Urasça dilini babası dosya hazırlıyor ama bende şu anda aklıma gelenleri kaydedeyim biz çok seviyoruz, büyüyüp kelimeleri doğru söylediğinde sevinmemiz gerekirken üzüldüğümüz zamanlar oluyor.Çünkü çok tatlı konuşuyor.Neredeyse her anını videoya çekiyorum büyüdüğünde o da izlesin. O videoları DVD ye aktarıyoruz, diskette saklı, bilgisayarda vs her yere kopyalıyoruz çünkü çok önemli yangında ilk kurtarılacaklardan :)


Dönep= Gömlek
Pantol= Pantolon
Otobit= Ayakkabı :)
İslat nenne= Islak mendil
Çuuuba= Çikolata
Öpel
Tiyon= TV
Uuufat= Mutfak


Şu anda bu kadar hatırlayabildim yine eklerim.Bu arada Uras'a bu ay menenjit aşısı yapıldı.Türkiye'ye yeni gelmiş; Menactra...Bu aşıyla ilgili detaylı bilgiler bir sonraki yazımda olacak.Belki doktorumuzla bu konuda röportaj yapabilirim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder