3 Aralık 2013 Salı

Enginarlı Bezelye Püresi

Malzemeler:
  • 1 Küçük Enginar
  • 1 Çay Bardağı Bezelye
  • 1/4 Kuru Soğan
  • 1 Bardak Et Suyu
  • 1 Bardak Su
  • 1 Yemek Kaşığı İrmik
  • 1 Yemek Kaşığı Zeytinyağı
Yapılışı:
  • Enginar ve soğanı küçük doğrayın.
  • İrmik hariç tüm malzemeyi tencereye alıp pişirin.
  • Sebzeler yumuşayıp suyunu çekmek üzereyken blenderdan geçirin.
  • İrmik ekleyip karıştırın.
 
Kıvamını siz belirleyebilirsiniz, bebeğiniz sulu seviyorsa daha sulu katı seviyorsa suyunu iyice çektirin.Soğudukça katılaştığını da belirteyim.
 
Ilıdığında yağ ekleyip yedirebilirsiniz.
 
Ben çocuklarımın yemeklerinde 2 çeşit sebze kullanıyorum. Enginar ve bezelye, yer elması ve brokoli, patates ve havuç gibi gibi...Bunların dışında zaten ay itibariyle soğan ve sarımsak ekliyorum, et suyu, kıyma derken çeşit artıyor.
Her gün taze hazırlamayı tercih ediyorum.Fakat bu tarif ile biraz fazla püremiz olunca karton bir bardağa doldurup dondurucuya koydum.Çok uzun süre bekletmeden tüketiriz.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder